Izhodišče za predšolski program
V javnih vrtcih osrednje naloge in cilje predšolske vzgoje določa Zakon o vrtcih. Vzporedno s slednjim dokumentom se kot izhodišče za načrtovanje, izvajanje in evalviranje programa za predšolske otroke uporablja dokument Kurikulum za vrtce (1999), kjer so opredeljena načela, globalni in operativni cilji ter šest področij. Med povezovanjem osrednjih področij: matematika, jezik, družba, narava, gibanje in umetnost v ospredje postavljamo aktivno udeležbo otrok z razvojno-procesnim pristopom. Pri slednjem želimo aktivno spoznavati, prepoznavati in se osredotočati na želje in interes otrok kot individuume, njihove potrebe in posebnosti v celovitem razvoju. Eno izmed poglavitnih načel je tudi sodelovanje s starši, kjer skozi formalne in neformalne oblike postavljamo v ospredje ustrezno komunikacijo v kvalitetnem odnosu in delovanju v dobro otroka. Sodelovanje s starši je pomembno in nenadomestljivo za kakovostno družbeno organizirano predšolsko vzgojo. Vrtec je dopolnilo in ne nadomestilo pri vzgoji otrok. Starši so partnerji strokovnih delavcev, tako pri vzgojnem procesu kot tudi v organih upravljanja vrtca.
Dnevni program
Dnevne programe, ki trajajo za vsakega otroka od 6 do 9 ur, izvajamo v dopoldanskem času. Obsegajo vzgojo, varstvo in prehrano otrok. Podlaga za financiranje je cena programa, ki se določi na podlagi metodologije po Pravilniku o plačilih staršev za programe v vrtcu. Otroci so razporejeni v homogene (otroci starosti razpona enega leta), heterogene (otroci znotraj 1. starostnega obdobja od 1. do 3. leta, otroci znotraj 2. starostnega obdobja od 3. do 6. leta) in kombinirane oddelke (otroci znotraj razpona 1. do 6. leta).
Vrste dnevnih programov:
– program za otroke 1. starostnega obdobja (otroci v starosti od 1. do 3. let);
– program za otroke 2. starostnega obdobja (otroci v starosti od 3. let do vstopa v šolo);
– program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo;
– prilagojen program za predšolske otroke.
V Vrtcu Ciciban strokovni delavci vsakodnevno pripravljamo dejavnosti, ki spodbujajo aktivno vključevanje in razvoj otrok na vseh področjih. Spodbujamo otrokova močna področja ter mu nudimo oporo in pomoč na njegovih šibkih področjih. V začetku šolskega leta strokovni delavci v posameznih oddelkih spoznavamo delovanje matične skupine in interese otrok ter oblikujemo Letni delovni načrt oddelka. V Letnem delovnem načrtu oddelka se skrbno premislijo in načrtujejo cilji, ki jih želimo v tekočem šolskem letu doseči, predvidimo tematske sklope kot vodilo za načrtovanje dejavnosti v skupini, izlete prilagojene glede na starost otrok, projekte, nadstandardne dejavnost, predstave, prireditve, praznovanja … V pedagoški proces vključujemo starše, strokovni in tehnični kader ter zunanje izvajalce po načrtovanem programu.
Otrokom omogočamo doživljanje sveta s čustvenega, intuitivnega, socialnega in spoznavnega vidika. Skrbimo za uravnoteženo bogato ponudbo dejavnosti z upoštevanjem individualnih razlik v razvoju. Vzgojno delo gradimo na otrokovih zmožnostih, pridobivanju novih doživetij, izkušenj, spoznanj in otrokom postavljamo smiselne zahteve, ki omogočajo aktivno učenje. Otrokom razvijamo pripadnost socialni skupini, omogočamo jim druženje po interesih in jim nudimo izkušnje in spoznanja o raznolikosti njihovega okolja. Otroško igro pojmujemo kot način otrokovega razvoja, učenja in kot najbolj naravno dejavnost, v kateri se uresničujejo temeljna načela predšolske vzgoje.